RELAKSACJA wg JACOBSONA DLA DZIECI

 

Jedną z metod zmierzających do zmniejszenia napięcia emocjonalnego u dzieci jest relaksacja mięśniowa. Opiera się ona na założeniu, że ciało i umysł tworzą niepodzielną całość. Jedność psychiczna wyraża się między innymi tym, że zaburzenia psychiczne i napięcie emocjonalne powodują zaburzenia równowagi neurohormonalnej i wpływają na wzrost napięcia mięśniowego. Doprowadzenie do rozluźnienia mięśni pozwala z kolei na uzyskanie zmniejszenia napięcia emocjonalnego.

 

RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA jest najstarszą (1938) techniką relaksacyjną
i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze
i rozkurcze mięśni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejętność oceny nieprawidłowego napięcia mięśniowego i jego umiejscowienia, umiejętność świadomego zwalniania napięcia, a przez to wpływanie na swoje stany emocjonalne.

    W pracy z dziećmi można posługiwać się fragmentami tego treningu, dostosowując go do możliwości  percepcyjnych i wykonawczych dziecka.

 

IDEA

Ceny

Terminy

TEMATYKA

 POSZCZEGÓLNYCH BLOKÓW

 

Wszystkie zajęcia oparte są na ćwiczeniach usprawniających u dzieci umiejętności:

 - nawiązywania i podtrzymywania satysfakcjonujących relacji z innymi;

- radzenia sobie z emocjami;

 - odreagowywania napięcia emocjonalnego;

- współpracy w grupie;

 - samokontroli (kontroli zachowania i emocji);

- rozwiązywania konfliktów oraz asertywnego reagowania;

- przestrzegania i świadomego respektowania ustalonych zasad;

- modyfikowania zachowań na bardziej akceptowane społecznie.

Skontaktuj się

BLOK II

KOMUNIKACJA

- komunikacja werbalna i niewerbalna,

-nauka  skutecznego komunikowania swoich potrzeb,

- mówić tak by nas słuchano,

- nauka aktywnego słuchania.

BLOK X

PRZYJAŹŃ

- umiejętność nawiązywania pozytywnych relacji z rówieśnikami,

- budowanie własnej tożsamości w relacji,

-nauka asertywności w relacji.

BLOK IX

KONFLIKTY

- nauka samokontroli,

- nauka konstruktywnego rozwiązywania konfliktów i asertywnego reagowania,

 - podstawy mediacji rówieśniczej.

BLOK VI

RYWALIZACJA

- nauka rywalizacji z przestrzeganiem ustalonych zasad,

- nauka radzenie sobie z przegraną,

- nauka czerpania satysfakcji z gier, zawodów.

BLOK VIII

DECYZJE

- uświadamianie ponoszenia konsekwencji własnych decyzji.

- nauka analizy zysków i strat,

- sztuka rozwiązywania problemów.

BLOK VII

WSPÓŁPRACA

- nauka współdziałania w zespole,

 - budowanie poczucia odpowiedzialności i bycia częścią zespołu,

- nauka współdzielenia sukcesu.

 

BLOK IV

SAMOOCENA

-  budowanie poczucia własnej wartości,

- nauka umiejętności publicznego wypowiadania się,

- poznawanie swoich mocnych i słabszych stron,

- autoprezentacja.

BLOK III

EMOCJE

- nauka umiejętności rozpoznawania emocji własnych i u innych,

- nauka regulowania emocji,

- podnoszenie umiejętności radzenia sobie z przykrymi emocjami.

BLOK V

ASERTYWNOŚĆ

-nauka wyrażania własnych poglądów z szacunkiem dla innych,

- budowanie wiary we własne siły,

- nauka umiejętności obrony własnego zdania i własnych decyzji.

 

BLOK I

ZAJĘCIA WSTĘPNE - EMPATIA

-ćwiczenia budujące poczucie bezpieczeństwa uczestników,

- ustalanie reguł grupowych,

- budowanie wzajemnego zaufania, zachęty i wsparcia,

- nauka umiejętności słuchania i reagowania bez uprzedzeń i osądzania,

LIWUS

część podstawowa

LIWUS

część zaawansowana

Wróć na górę strony

Strona www stworzona w kreatorze WebWave.

Kraków - Stare Podgórze

ul. Kalwaryjska 16 l.u. 5       

   

 

www.centrumideakrakow.pl

   tel. 663 430 340

 e-mail: centrum.idea@op.pl

          IDEA    

Centrum psychoterapeutyczno - rozwojowe

dla dzieci, młodzieży i rodziców

 

Poszczególne bloki tematyczne - jeden blok to jeden dzień pracy, będą się skupiały na poznawaniu, pogłębianiu i utrwalaniu konkretnych zagadnień.

Projekt warsztatów podzielony został na dwie części: część podstawową i zaawansowaną.